Eğitim Amaçları ve Kazanımları

Eğitim Amaçları

Mezunlarımız:

  • Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği alanında analiz, tasarım, planlama, geliştirme ve yönetim çalışmalarını güncel teknolojiyi kullanarak yaparlar.
  • Meslek hayatında lider veya uyumlu bir takım üyesi olarak görev alıp disiplinler arası çalışmalarda ve girişimci faaliyetlerde rol alırlar.
  • Sürekli yenilenme ve gelişme bilinciyle yurt içi veya yurt dışında lisansüstü eğitimini veya mesleki eğitim programlarını başarıyla tamamlarlar.

Eğitim amaçlarına ulaşmanın ölçülmesi için aşağıdaki iç ve dış paydaşların geri bildirimleri kullanılmaktadır:

  • İşverenlerin görüşleri
  • Mezunların görüşleri
  • Stajların yapıldığı kuruluşların değerlendirmeleri
  • Öğrenci temsilcilerinin ve topluluklarının görüşleri
  • Ders değerlendirme anket sonuçları
  • Mezun anketleri
  • Mezunlara ait istatistiksel veriler
  • Dış danışman kurulu raporları
  • İşveren/yönetici anketleridir.

 

Kazanımlar

Bölümümüzden mezun olan öğrencilerimizin aşağıdaki kazanımları sağlaması amaçlanır:

  1. Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi

  1. Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi

  1. Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları, yazılımları, algoritmaları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi

  1. Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme, kullanma ve geliştirme becerisi

  1. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği alanındaki araştırma konularının incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi

  1. Mühendislik uygulamaları ve bu uygulamalarda kullanılan standartların BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin bilgi güvenliği ve hukuk alanlarında doğurduğu sonuçlar konusunda farkındalık

  1. Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık

  1. Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi

  1. Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda Türkçe veya İngilizce sözlü, yazılı etkin iletişim kurma, rapor hazırlama, etkili sunum yapma ve yazılım dokümantasyon hazırlama becerisi

  1. Proje, risk ve değişiklik yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık

  1. Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan bilimsel uygulamalara ve teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi

background image